Adverteren op intent met Google Ads (SEA)
Google Ads is het overkoepelende advertentieprogramma van Google. Het is een snelle en effectieve manier van online adverteren. Met Zoekmachine Adverteren van Google kun je bovenin de zoekresultaten staan. Zo kun je met Google Ads advertenties maken en beheren op verschillende kanalen zoals, Google Search, Google Shopping, Google Display en YouTube.
Naast Google heeft Bing van Microsoft ook een eigen advertentieplatform waarop je kunt adverteren. Een heel stuk kleiner marktaandeel dan Google maar afhankelijk van de product(en) en/of service(s) die je aanbiedt en je concurrenten kan Bing ook een goede keuze zijn.
Of je nou voor Google, Bing of een combinatie gaat, SEA blijft een snelle en effectieve manier om (meer) bezoekers naar jouw website te halen. Zo helpen wij onze klanten al jaren (meer) waarde te maken. Samen kijken we naar een slimme SEA strategie en denken we mee met account-creatie en -inrichting, monitoring, optimalisatie en rapportage. Alles in goed overleg en met dezelfde drive en enthousiasme als onze andere expertises.
SEA versterken met SEO
Wat veel merken alleen niet weten is dat SEO een serieuze impact kan hebben op je zoekmachine adverteren. Dit heeft alles te maken met de kwaliteitsscore die Google toekent aan de pagina’s waar je bezoekers via je Zoekmachine Advertenties naartoe stuurt. Hoe beter de kwaliteit van deze zogenaamde landing pages, hoe hoger de kwaliteitsscore. Dit kan resulteren in een hogere vertoningsgraad van de advertenties tegen lagere kosten (CPC). Een extra reden om naast betaalde advertenties te investeren in Zoekmachine Optimalisatie (SEO).
Landingpages voor betere conversie
Landingpages kunnen een wezenlijke bijdrage leveren aan een hogere conversieratio. Door de content van een landingpage maximaal te laten aansluiten op je advertentie, verhoog je de kans op conversie. Het is daarom vaak beter om een bezoeker naar een landingpage te sturen dan naar de homepage van je site. Op een landing page kun je de content volledig afstemmen op de boodschap van je advertentie en de intentie die je wilt aanwakkeren bij de bezoeker die op je advertentie klikt.
Handige tip: landingpages hoeven niet per-see onderdeel uit te maken van het menu van je website. Bij meerdere landingpages zou dit al snel ondoenlijk worden en wordt je menu onoverzichtelijk. Daarbij mist een bezoeker van je site die via het menu op zo’n landingpage zou komen de boodschap die je in je advertentie hebt staan en die aansluit op de content die op de aansluitende landing page staat. De kans op conversie is daarmee kleiner. Let wel op: ook zwevende pagina’s moet je goed categoriseren en kan invloed hebben op de ranking!
Wat betekent (Not Provided) of (Not Set) in Google Analytics?
Een uitleg van (Not Provided) of (Not Set) in Google Analytics Als je wel eens in Google Analytics kijkt, heb je het vast wel zien staan onder het kopje 'belangrijkste verwijzingen': (Not Set) en (Not Provided). Vervelend, want nu weet je dus niet op welke zoektermen...