Adverteren op intent met Google Ads (SEA)
Google Ads is het overkoepelende advertentieprogramma van Google. Het is een snelle en effectieve manier van online adverteren. Met Zoekmachine Adverteren van Google kun je bovenin de zoekresultaten staan. Zo kun je met Google Ads advertenties maken en beheren op verschillende kanalen zoals, Google Search, Google Shopping, Google Display en YouTube.
Naast Google heeft Bing van Microsoft ook een eigen advertentieplatform waarop je kunt adverteren. Een heel stuk kleiner marktaandeel dan Google maar afhankelijk van de product(en) en/of service(s) die je aanbiedt en je concurrenten kan Bing ook een goede keuze zijn.
Of je nou voor Google, Bing of een combinatie gaat, SEA blijft een snelle en effectieve manier om (meer) bezoekers naar jouw website te halen. Zo helpen wij onze klanten al jaren (meer) waarde te maken. Samen kijken we naar een slimme SEA strategie en denken we mee met account-creatie en -inrichting, monitoring, optimalisatie en rapportage. Alles in goed overleg en met dezelfde drive en enthousiasme als onze andere expertises.
SEA versterken met SEO
Wat veel merken alleen niet weten is dat SEO een serieuze impact kan hebben op je zoekmachine adverteren. Dit heeft alles te maken met de kwaliteitsscore die Google toekent aan de pagina’s waar je bezoekers via je Zoekmachine Advertenties naartoe stuurt. Hoe beter de kwaliteit van deze zogenaamde landing pages, hoe hoger de kwaliteitsscore. Dit kan resulteren in een hogere vertoningsgraad van de advertenties tegen lagere kosten (CPC). Een extra reden om naast betaalde advertenties te investeren in Zoekmachine Optimalisatie (SEO).
Landingpages voor betere conversie
Landingpages kunnen een wezenlijke bijdrage leveren aan een hogere conversieratio. Door de content van een landingpage maximaal te laten aansluiten op je advertentie, verhoog je de kans op conversie. Het is daarom vaak beter om een bezoeker naar een landingpage te sturen dan naar de homepage van je site. Op een landing page kun je de content volledig afstemmen op de boodschap van je advertentie en de intentie die je wilt aanwakkeren bij de bezoeker die op je advertentie klikt.
Handige tip: landingpages hoeven niet per-see onderdeel uit te maken van het menu van je website. Bij meerdere landingpages zou dit al snel ondoenlijk worden en wordt je menu onoverzichtelijk. Daarbij mist een bezoeker van je site die via het menu op zo’n landingpage zou komen de boodschap die je in je advertentie hebt staan en die aansluit op de content die op de aansluitende landing page staat. De kans op conversie is daarmee kleiner. Let wel op: ook zwevende pagina’s moet je goed categoriseren en kan invloed hebben op de ranking!
E-E-A-T (Experience, Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid)
Google zegt dat E-A-T (sinds december 2022 zelfs E-E-A-T of "double E-A-T genoemd) belangrijk is. Maar wat is E-A-T nou eigenlijk en waarom is het zo belangrijk? E-E-A-T staat voor Experience, Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness ofwel Ervaring, Expertise,...
Top 15 Local SEO tools
Lokale SEO is de beste keuze als je meer klanten naar je (lokale) bedrijf wilt krijgen via organisch zoeken. Maar welke tools zijn hier nu eigenlijk handig voor. We hebben daarom 15 verschillende - gratis en betaalde - tools voor je op een rijtje gezet. Iedereen heeft...
Nieuwe website?
Investeer in goede site migratie!
We komen het regelmatig tegen: "we willen een nieuwe site". De redenen waarom tot dit besluit gekomen is, zijn uiteenlopend. Die oude voldoet niet meer, of er is een wens voor een nieuw design. Vaak is er al een technische partij gekozen en soms is er al een begin...